Padomi, kā mazumtirgotāji var rīkoties gudri 2019. gadā

Kādreiz mazumtirdzniecības nākotne likās atkarīga tikai no tā vai esat fiziskais mazumtirgotājs vai dinamisks jauns tiešsaistes mazumtirgotājs. Tas ir viltus uzskats. Ir gudri mazumtirgotāji, kas darbojas un attīstās gan fiziskajā, gan tiešsaistes pasaulē, pievēršot uzmanību dažām novatoriskām stratēģijām. Gudriem mazumtirgotājiem svarīgākais punkts klientu kontakta ķēdē ir pirmā nevis pēdējā daļa. Gudrās mazumtirdzniecības vērtību ķēdēs, patērētājiem virza inovācijas un pārdošanu. No esošajiem un potenciālajiem klientiem iegūtie ieskati faktiski palīdz sniegt ātru produktu izstrādi, daudzkanālu izplatīšanas stratēģijas un inovatīvus pievienotās vērtības pakalpojumus. Gudra mazumtirdzniecība rada vērtību, nodrošinot efektīvu iepirkšanās pieredzi. Turpmāk varat lasīt pāris padomus, kas palīdz mazumtirgotājiem rīkoties gudri (imprumut luna viitoare).

Ieguldiet darbiniekos

Kopējs slazds tradicionālajam mazumtirdzniecības uzņēmumiem ir tas, ka lai taupītu naudu, viņi atlaiž personālu. Tomēr tas ir kā rakt pašam sev bedri. Uzticams pārdevējs ir lielākā mazumtirgotāju priekšrocība. Labāks risinājums ir optimizēt darbaspēka līmeni, lai klienti saņemtu pozitīvu iepirkšanās pieredzi ar veikala darbinieku ieteikumiem. Ieguldījumi augstas kvalitātes klientu apkalpošanā prasa, lai uzņēmumi pretotos centieniem samazināt izmaksas, samazinot darbinieku skaitu, vienlaikus ieguldot arī darbinieku apmācībā. Darbiniekiem vajadzētu būt zinošiem “mini ekspertiem”, lai viņi varētu vadīt un konsultēt klientus par produktiem, kurus viņi varētu vēlēties. Darbinieki, kas veido labu kontaktu ir pirmais posms mazumtirdzniecības ķēdē.

Šādi darbinieku ieguldījumi bija liels faktors, kas sekmēja Best Buy atdzimšanu pēc atdalīšanās no tiešsaistes mazumtirgotājiem. Pēc peļņas krituma Best Buy koncentrējās uz ieguldījumiem īpašos pakalpojumos un pieredzē, izmantojot konsultantus, kas darbojās tiešsaistē u.c. Best Buy redzēja, ka, ieguldot darbiniekos, viņi varēja darboties kā izcili pakalpojumu sniedzēji un produktu eksperti. Uzņēmums uzskata, ka tas izraisīja pieprasījumu. Iesaistītie darbinieki arī uzklausīja klientus un nosūtīja informāciju, ko viņi apkopoja tālāk, lai būtu iespējams ātri pielāgot produktu īpašības un pieejamos sortimentus.

Piedāvājiet unikālas preces

Vēl viena iespēja mazumtirgotājiem attīstīties gudri mazumtirdzniecības pasaulē ir piedāvāt unikālas preces. Viens veids, kā to darīt, ir mazumtirgotājiem attīstīt savus zīmolus. Tādā veidā klienti varēs iegūt šos priekšmetus tikai no paša mazumtirgotāja.

Target uzņēmums ir īstenojis šo pieeju. Pēc “Cat” un “Jack” bērnu apģērbu zīmola panākumiem, Target laida klajā vēl 17 zīmolus, plānojot vēl papildu. Target arī sāka pārdot dažādus pārveidotus modeļus, lai uzlabotu labāku iepirkšanās pieredzi, vienlaikus pievēršot uzmanību saviem zīmoliem. Tas ir arī īpaši labs risinājums mazākiem vietējiem mazumtirgotājiem. Daudzi mazāki grāmatu veikali piedzīvo atdzimšanu, piedāvājot unikālus vietējos priekšmetus.

Izstādiet zīmolus tikai tiešsaistē

Tiešsaistes preču zīmolu piedāvāšana tikai internetā ir vēl viena gudra iespēja tradicionālajiem mazumtirgotājiem. Tas var likties pretēji intuīcijai, bet tam ir jēga. Tā kā daudzi digitāli prasmīgi vietējie uzņēmumi vēlas atvērt fiziskas tirgotavas, tirdzniecības centru operatori vai mazumtirgotāji varētu izmantot šo tiešsaistes tendenci. Tie var piedāvāt elastīgu apakšnomu vai ieņēmumu sadali starp tiešsaistes zīmoliem, kas meklē mazumtirdzniecības vietu.

Fabletics, sieviešu atlētisku un atpūtas apģērbu mazumtirgotājs, ir viens no tiešsaistes zīmoliem, kas ir veicis šo pāreju. Neskatoties uz to, ka šis zīmols pastāvēja tikai internetā, tam ir vairāk nekā 22 veikali, un nākamajos gados plānots atvērt 75. Fabletics līdzdibinātāja un aktrise Keita Hadsone (Kate Hudson) pastāstīja, ka, lai gan uzņēmums ir ļoti populārs tiešsaistē, klienti joprojām vēlas mazumtirdzniecības iepirkšanās pieredzi (acte).

Gudra mazumtirdzniecība turpina attīstīties, lai sniegtu labumu pircējiem un pārdevējiem visur. Vai esat gudrs mazumtirgotājs vai zināt kādu veiksmīgu piemēru Latvijā?